torsdag 3 januari 2019

Nytt år, och dethär med att vara klimatsmart!

Nytt år nya möjligheter.

Det är ett tag sedan jag har uppdaterat nu, jag har haft såååå mycket på gång. All julstress, vi har besökt tallinn, och jag har jobbat.
Planterat frön har jag också gjort, och nu är årets chilisådd gjord, hela 50 olika sorter.
Spännande.
På nyårsafton jobbade jag, men det lär jag inte hindra mig från att göra årets viktigaste ritual.
Nyårslöftet.
Jag älskar nyårslöften, det är ett sätt att utmana sig själv på. Man hittar på en helt genialisk sak, som oftast är lite väl kreativ för att man ska orka fullfölja det hela året, men man gör sitt bästa i alla fall. Ifjol gav jag löftet åt mig själv att jag skulle gå ner 20 kg. Vilket just då kändes väldigt, väldigt långt borta. I år stod jag där, 36 kilo lättare och lovade mig själv att 2019 ska jag göra färre saker som suger och flera saker jag tycker om. Alltså omprioritera lite. Vilket kan behövas.
Jag kickstartar med att dra igång ett projekt som involverar någonting jag verkligen bryr mig om, nämligen vår natur och klimat. Så detta År, tänker jag varje vecka hitta en sak att förbättra/förändra i min vardag som tar hela vår familj ett steg i rätt riktning när det kommer till miljötänk. Och jag kommer naturligtvis skriva om det på min blogg.
Så häng med

2019 kommer bli skoj!
Gott nytt År!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar