måndag 26 november 2018

Planering och plantering

Dethär med en sak i taget, det är något jag ofta måste upprepa för mej själv som ett mantra för att inte drunkna i mina egna idéer. Min kreativitet går ofta upp och ner, samma sak med lusten att genomföra mina goda idéer. Ibland går jag in i nya projekt i 220, medan andra dagar känner jag inte alls för någonting. Det är just dom här dagarna, när jag känner att energin är på topp, jag känner mej oslagbar och övernaturligt intelligent, det är då jag försöker få saker gjort. Extra jobb om jag har, jag bakar ofta, lagar god mat. Planterar en massa plantor som jag i slutändan inte har plats för. Målar. Bloggar.
Jag njuter verkligen av dom här topparna, om man nu kan kalla det så.
Idag hade jag några plantor att plantera om, inte alls många, det tog bara ett par minuter, men med en massa andra saker i tankarna, så är det skönt att få pyssla med något jag tycker om.
Problemet jag har i min odling är dock att jag är lite lat, så när jag har sått en del av mina plantor, så har jag inte orkat märka opp dem, utan tänkt typ, att jag ska minnas vilken sort det är. Att jag aldrig minns att jag har minne som en guldfisk alltså.
Idag är också dagen när jag har lagt undan värme mattan för en stund. Det innebär att alla riktigt starka sorter har blivit sådda och grott. En del spännande sorter blev det nog.

1 kommentar:

  1. Jag brukar så chili först i februari, främst för att jag inte haft någon bra plats att driva upp dem på under längre tid. Men fundera faktiskt på att starta lite tidigare iår.
    /Kitty

    SvaraRadera